2011. október 23., vasárnap

Mosontarcsa - 1956 (Andaui híd)

Október 23-án minden osztály elment kirándulni. Mi egy '56-os helyre tekertünk el, az "ANDAUI HÍD"-hoz! 1956-ban a Hanság-főcsatorna hídján több tízezer ember menekült Nyugatra, míg a szovjetek fel nem robbantották az átkelőt. Az 1990-es években a híd újjáépült, s '56-os emlékhellyé vált.

Kaland is volt bőven: még Pannonhalmán egy durr-defekt (a felni is szétnyílt!!), két vagy három "sima" defekt, egy-két eltévedés, egy-két eltévedt diák, egy láncszakadás, pár borulás ...stb.

Kapuvárig vonatoztunk, s innét tekertünk végig a Hanságon a hatáig.

Kapuvár: barokk várkastély

Andaui híd

Megnéztük a VASFÜGGÖNY emlékhelyét, megettük az ebédünket, majd felmásztunk egy volt határőrtoronyba...

A Hanság-főcsatorna mellett eltekertünk a határig, majd átmentünk Ausztriába (Pomogy - Pamhagen).

Késő délután érkeztünk meg Fertődre, de szerencsénkre a kastély parkja még nyitva volt.
 Megettük az utolsó tartalék élelmeinket is, majd vonatra szálltunk, s hazavonatoztunk.