2011. június 6., hétfő

Karcsi beszámolója

Élmények az osztálykirándulásról

Az osztálykirándulás, melyről ez a fogalmazás fog szólni, egy kellemes és élménydús kirándulásról volt.
A kirándulás péntek reggel kezdődött. Reggel fél nyolckor keltünk, majd megreggeliztünk. Ezután a csomagokkal együtt elhagytuk a hálószobát. Mikor leértünk, már várt minket a jól ismert kisbusz, ami egyébként a péri repülőtér kisbusza. Reggel érdekes volt látni a 9.b-s osztály készülődését. Ők Erdőssy tanár úrral bicikliztek le Veszprémig, és onnan vonattal folytatták útjukat.
A kisbusz tehát elindult, és egy-másfél óra múlva megérkeztünk Péliföldszentkeresztre. Itt egy teljesen felújított épület fogadott minket. Az épülethez tartozott még egy templom, papi szállás, illetve egy ebédlő, ahol szinte mindig étkeztünk, és mindig nagyon finom ételt kaptunk. Az épületet a ciszterciek építették újjá a rendszerváltás után. Előtte több rend használta az épületegyüttest. A második világháborúban a szovjetek börtönnek használták. Ennek nyomai ma egyáltalán nem láthatók. Kívül belül teljesen fel van újítva. Azért hogy az ide jövő turisták jobban érezhessék magukat, berendezték még három csocsóasztallal, egy ping-pong asztallal, illetve kint egy füves területen létrehoztak egy focipályát, amin nagyon sokat fociztunk. Mikor megérkeztünk, kipakoltunk, elfoglaltuk helyünket a szobákban, majd egy rövid eligazítás után le is mentünk focizni. Focizás után elmentünk ebédelni. Az ebéd lebbencsleves és túrós tészta volt szalonnával és porcukorral. Finom volt, és annyit lehetett enni, amennyit akartunk. Délután elmentünk egy közeli forráshoz, ahol több osztályfénykép is készült. Miután visszaérkeztünk, újra fociztunk, majd vacsora után lefeküdtünk aludni.
Másnap reggel kényelmesen keltünk a jól ismert JÓREGGELT-JÓREGGELT-re. Fél kilenckor megreggeliztünk. A reggeli nutellás, illetve lekváros kenyér volt. Ezután egy kis uzsonnát kaptunk, majd elindultunk a kisbusszal Esztergomba. Az osztályból ketten is Esztergomban laknak. Először az esztergomi bazilikába mentünk el, ahol egy nagyon jó idegenvezető mesélt a bazilika történelméről, illetve az előző épületek történelméről. Megmutatta nekünk a bazilika, illetve a vár fontosabb külső részeit. Ezután bementünk a bazilikába, ahol mesélt a bazilika fő részeiről, a kápolnákról, illetve a bazilikában található festményekről és szobrokról. Részletesen mesélt a híres Bakócz-kápolnáról is. A kápolna azért híres, mert amikor végleg visszafoglaltuk a törököktől Esztergom várát és városát, akkor a magyar hadsereg fő vezetői itt tartották meg ünnepi Te Deum-ukat.
Az Esztergomi Bazilika kriptarendszerét, amit szintén megnéztünk, még ma is egyházi méltóságok temetésére használják. Ide temették el a híres Mindszenthy Józsefet is, akit 1956-ban a magyar felkelők kiszabadítottak. Ezután átnéztünk Esztergom,,dunántúli” oldalára Párkányba, ahol elmentünk egy olyan fagyizóba, ahol a fagyis dobálta a gombócokat, és furcsa figurákat rakott össze fagyiból, tölcsérből és kávészemekből. Visszamentünk Esztergomba, ahol elsétáltunk Ambrusékhoz. Ő az egyik osztálytársam, aki Esztergomban lakik. Ambruséknál innivalóval és szendviccsel fogadtak, amiből szívesen ettünk. Ezután visszamentünk a várba és megnéztük a bazilika kincstárát. A kincstár nagyon sok szép régi papi ruhát és arany, illetve ezüst serleget tartalmazott. A vacsorát a Határ Csárdában ettük meg. A vacsorát  Sasvári Géza szülei szervezték meg. Géza a másik osztálytársam, aki Esztergomban lakik. Este visszamentünk Péliföldszentkeresztre, ahol lefeküdtünk aludni.
Másnap reggel összekészülődtünk és elköszöntünk Péliföldszentkereszttől. Elindultunk, hazafelé, de útközben még két helyen megálltunk. Az egyik a zsámbéki templomrom volt. A templomot az 1763-as komáromi földrengés pusztította el, de a szentély, a két torony és a bal hajó oldalsó fala megmaradt. Az idegenvezető sok érdekes információt mondott el a templomromról. A második kitérőt Vértesszőlős felé tettük, ahol megnéztük Samut, az ősembert, akinek 1965-ben találták meg a nyakszirtcsontját, illetve négy fogát. Mivel már jártam itt, ismertem a területet. Ezután megállás nélkül visszamentünk Pannonhalmára.
Ez egy gyönyörű, jól megszervezett kirándulás volt, ami nekem nagyon tetszett, mert érdekes volt.