2011. március 30., szerda

José Joaquín Martínez előadása

Beszélgetés José Joaquín Martínezzel a halálraítéltek életéről

2011. március 31-én 17.30-kor az Asztrik-teremben beszélgetés lesz
 

"HALÁRAÍTÉLT VOLTAM"
címmel.

Joaquín José Martínez fiatalon hitt a halálbüntetés jogosságában. A spanyol-ecuadori származású, USA-ban élő fiatalembert azonban 1997-ben, 24 évesen kettős gyilkosság vádjával letartóztatták és egy floridai bíróság halálra ítélte. A perben kirendelt védő védte, mert nem volt pénze saját ügyvédre és az eljárás során a bíróság súlyos hibákat vétett. Martínez megmentése érdekében közbenjárt több európai, köztük a spanyol kormány és a pápa is. A kampányban a Sant’Egidio Közösség is közreműködött. 2001. június 7-én a fellebbviteli bíróság felmentette a vádpontok alól. Négy évet töltött a halálsoron. Martínez ma a halálbüntetés elleni nemzetközi küzdelem egyik vezéralakja.

„Megéltem a létező legjobbat és legrosszabbat is. Azt kérem tőletek, hogy  ne feledkezzetek meg azokról, akik még a halálsoron vannak. Fájdalmas tapasztalatom előtt én is hittem a halálbüntetésben.” (Joaquín José Martínez)

A programot támogatja a budapesti Spanyol Nagykövetség és az Európa Tanács.

Mindenkit szeretettel hívunk és várunk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése