2011. március 17., csütörtök

Rekollekció (Vinye; Bakony) - március 13-15.

Antal atya

Idén a nagyböjti lelkigyakorlatunkat Antal atya vezette. A Szentírásból a Nyolc boldogság tanítása köré építette fel gondolatait.
 1. stáció

Hétfőn egy egész napos túra keretében töltődhettünk lelkileg és testileg. Négy stációnk volt (2-2 boldogsággal), melyek szintén hordoztak mondanivalót önmagukban: kivágott fák összehordott rönkjei, sziklahasadék barlanggal, hegycsúcs gyönyörű kilátással, erdei tisztás egy kiszáradt gémeskúttal...

2. stáció

3. stáció (Pápalátó-kő)
 4. stáció

Antal atya elmélkedését Gyurkovics Tibor Üveggolyó c. novelláskötetének egy-egy darabja egészítette ki. Sokat fejlődhettünk lélekben, s ezt köszönjük is Antal atyának!

Persze a nap folyamán a "sétából" is kijutott mindenkinek, hisz jó 15/16 km-t gyalogoltunk is a Bakonyban (Antal atya fáradhatatlansága az egész osztályt ámulattal töltötte el; voltak, akik titkon bíztak benne, hogy délután 4 körül felszállhatnak a vonatra, de az atya - mondván gyerek még az idő - nekiindult a Cuha völgyének).

Lelkigyakorlatunk már szombaton a csendesórával elkezdődött, ahol Czakó tanár úr vezetésével kis csoportokban beszélgetés kezdődött: bátorságról, türelemről, szeretetről ...
Ez a gondolatmenet végigkísérte a vinyei három napot is. A hat fős csoportok együtt beszélték át a fogalmakat. Vasárnap este és kedd délelőtt is összeültünk egy-egy témakört kifejteni.

A lelki mellett azért volt testi táplálék is...
Íme:

Azért a  lelkigyakorlat alatt is volt idő egy kis focira...

...  éjszakai túrára ...
 ... tábortűzre ...

... fényrajzra...

Szép napok voltak.

Kedden pakoltunk és elindultunk haza. Ekkor már csak egy kisebb - bár annál lelkesebb - csapat jött biciklivel. A többség féltette a pannonhalmi ebédjét ... de végül mi, biciklisek tetettük félre nekik ... ("gyorsabbak" voltunk, mint a vonat...)

Bakonyszentlászló középkori temploma

IV. Béla király kútja (Ravazd)